ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

MALAYSIA MASIH AMAN

Monday, July 18, 2011

KITA TETAP BERSAUDARA

AL-FATIHAH UNTUK DR Lo' Lo' .  Walaupun kita berbeza ideologo politik, namun adalah hakikat bahawa kita tetap bersaudara dan menuju ketempat yang satu.  Semoga Allahyarhamah akan mendapat rahmat dari ALLAH dan ditempatkan dikalangan orang-orang beriman.

Jenazah Allahyarham Dr Lo” Lo” selamat dikebumikan

18/07/2011 6:40pm

KUALA LUMPUR, 18 Julai (Bernama) — Jenazah Ahli Parlimen Pas bagi kawasan Titiwangsa, Allahyarham Dr Lo” Lo” Ghazali, yang meninggal dunia malam semalam akibat penyakit kanser, telah selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Datuk Keramat di sini, hari ini.

Allahyarham, 54 dikebumikan kira-kira pukul 11 pagi setelah disembahyangkan di Masjid Al-Akram Datuk Keramat pada pukul 10.30 pagi yang diimamkan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Antara yang hadir ialah Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat; Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang juga Ketua Wanita UMNO.

Ketika ditemui media, Abdul Hadi berkata, pemergian Allahyarham merupakan satu kehilangan besar kepada parti memandangkan Allahyarham seorang pemimpin yang berjiwa rakyat.

"Beliau mewarisi sifat bapanya, bekas mufti Perak, Datuk Mohd Ghazali Abdullah yang juga antara orang kuat pembentukan Dewan Ulama Pas pada 1951, di mana beliau sentiasa mementingkan isu rakyat,” katanya.
Dr Lo Lo yang menerima rawatan komplikasi penyakit kanser meninggal dunia pada pukul 10.13 malam di Hospital Selayang semalam. – Bernama

No comments:

Post a Comment