ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

MALAYSIA MASIH AMAN

Monday, December 26, 2011

SAMA POGRAM BUKAN POGRAM BERSAMA

Nanti kalau buat pogram bersama nanti ada pulak orang yang marah-marah dan dituduh jadi agen UMNO pulak.  
 
Haa...macam nielah buat kerja bukannya asyik nak berpolitik...Syabass...Tapi nie di terengganu laaa....kat selangor nie entahlah...

Cantiknya kalau dapat dibuat pogram ni sebumbung...perghhh..chantek punya...

Pas, BN anjur gunting rambut percuma
BUKIT PAYONG - Musim persekolahan bakal menjelang tidak lama lagi dan bagi kebanyakan ibu bapa, sekarang ialah waktunya mereka perlu menyediakan keperluan lengkap untuk anak yang akan bersekolah pada awal tahun depan.

Dengan kos pengangkutan, pakaian seragam dan alat tulis yang makin meningkat, kebanyakan ibu bapa kini terpaksa menanggung beban kewangan terutama bagi mereka yang mempunyai ramai anak bersekolah setiap tahun.

Menyedari hakikat itu, Adun Bukit Payong, Mohd Nor Hamzah mengambil inisiatif meringankan beban golongan tersebut dengan menyediakan bantuan amal khidmat memotong rambut kepada murid sekolah.

Mohd Nor yang juga merupakan Ketua Pemuda Pas negeri berkata, perkhidmatan itu disediakan kepada pelajar sekitar kawasan ini dengan mendapat kerjasama Pemuda Pas cawangan Mak Kemas dan ibu bapa peserta terlibat.

“Program itu mendapat sambutan lebih 150 pelajar dan murid sekolah. Ia juga diharap dapat mengurangkan beban masyarakat berpendapatan rendah di kawasan ini,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di pekarangan Surau Mak Kemas di sini, kelmarin.

Bukan sahaja Pas, Pusat Khidmat Masyarakat Dun Bukit Payong. juga mengadakan program sama yang diadakan dengan kerjasama Biro Tata Negara (BTN).

Menurut Pegawai Pembangunan Dun Bukit Payong, Zaidi Muda, program gunting rambut percuma yang pertama kali dibuat di kawasan Dun Bukit Payong itu disertai 300 pelajar.

“Biasanya kita menghulurkan bantuan meringankan beban kewangan ibu bapa seperti pakaian seragam dan kelengkapan sekolah. Kali ini kita wujudkan sedikit kelainan dengan memberikan khidmat tambahan memotong rambut kepada pelajar,” katanya.

Lebih membanggakan, kata Zaidi, program yang diadakan di Dewan Sivik Bukit Payong itu turut mendapat perhatian ibu bapa sendiri yang membawa anak mereka mendapatkan khidmat tukang gunting rambut yang disediakan pihaknya dan BTN.

No comments:

Post a Comment