ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

MALAYSIA MASIH AMAN

Monday, April 4, 2011

HADIAH UNTUK KAUM INDIA

Inilah antara tandanya Kerajaan tidak pernah memilih bulu didalam mentadbir negara.  Di Malasyia, kita duduk berjiran dengan cina, dengan india, dengan melayu dan beberapa lagi etnik kaum.  Kita hidup aman dan damai tanpa ada masalah kaum.  Sekiranya ada pun ianya cepat-cepat diselesaikan dengan berhemah.

Hari ini, PM telah menghadiahkan RM 3 Juta untuk tabung Tan Sri Manickavasagam. Syabas.....

RM3 juta untuk tabung Tan Sri Manickavasagam

KUALA LUMPUR 3 April – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah meluluskan peruntukan RM3 juta untuk Tabung Pinjaman Pendidikan Tan Sri Manickavasagam yang dijenamakan semula dan dikendalikan sepenuhnya oleh MIC.

Presiden MIC, Datuk G. Palanivel berkata, Perdana Menteri meluluskan peruntukan itu bagi memperkasakan misi penubuhan tabung pendidikan tersebut untuk membantu para pelajar yang memerlukan.
“Saya yakin tabung pendidikan ini akan menjadi satu lagi saluran untuk membantu meningkatkan taraf pendidikan para pelajar India di negara ini.

“Kita perlu mencari pendekatan yang lain untuk membantu pelajar India dalam bidang pendidikan yang semakin mencabar,” katanya selepas mempengerusikan lembaga pengarah tabung tersebut di ibu pejabat MIC di sini hari ini.

Kira-kira 1,300 pelajar telah menikmati pelbagai bantuan pendidikan daripada tabung tersebut sejak ia ditubuhkan pada 1972 oleh bekas Presiden MIC yang keenam, mendiang Tan Sri Manickavasagam.
Tabung pendidikan itu juga memberi keutamaan kepada para pelajar yang berhak menerimanya untuk melanjutkan pengajian di peringkat sarjana muda dan diploma. 

Palanivel berkata, anak mendiang Tan Sri Manickavasagam, M. Ramani telah menemuinya Februari lalu untuk menyatakan hasratnya menyerahkan tabung pendidikan tersebut kepada MIC .

No comments:

Post a Comment