ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

MALAYSIA MASIH AMAN

Saturday, January 23, 2010

BUKAN SUSAH NAK AMBIL HATI RAKYAT


Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein mengikat tali kasut Ahmad Asyraf Mohd. Mokhid dari Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Tok Jiring sambil diperhatikan oleh Ahmad Said pada penyampaian Anugerah Kecemerlangan Pelajar sempena Program Juara Rakyat peringkat Negeri Terengganu di Sekolah Menengah Teknik, Kuala Terengganu, semalam.


-----------------------------------------------------------------------------------------------

Tadi baca Utusan Online, saya terjumpa gambar Menteri Dalam Negeri ini yang juga Pengerusi BN Terengganu yang sedang mengikat tali kasut salah seorang pelajar.  Mungkin ini satu permulaan yang baik atau mungkin sifat keperibadian beliau yang sememangnya begitu sayang kepada anak-anak.
 
Kita mahu lebih ramai gambar pemimpin yang begini.  Maaf kata, sebagai orang biasa kita akan cepat rasa tersentuh dengan gambar-gambar begini.  Nak lagi tips, mudah aja.  Pergi mana-mana surau pakai kain pelekat, pakai baju melayu.  Sembahyang tu jadi imam.  Kalau tak mampu ok lah, beri kepada yang lebih afdal.
 
Waktu makan tu, jangan pula pergi yang dekat meja V.I.P.  Makan di khemah belakang bersama dengan orang kampung.  Tak ada kerusi, duduk atas tunggul kayu.  Bersama-sama dengan orang kampung.  Waktu tu, kalau ada wartawan ambil gambar.  Percayalah cakap saya.  Meletup mengalahkan box office.  
 
Memanglah kita buat sesuatu tu bukan untuk menunjuk.  Tetapi kadang kala, apabila menjadi public figure atau tumpuan ramai.  Apabila kita beraksi demikian, ianya juga untuk mendidik pemimpin yang lain buat benda yang sama.  Bukankah itu satu kebaikan juga.
 
Itulah kepandaian Anwar Ibrahim.  Dia pandai menggunakan kesempatan.  Banyak gambar-gambarnya yang membuatkan hati orang boleh menjadi lembut.

 
Maka, ayuhlah pemimpin ku.  Jangan lagi mahukan kerusi empuk.  Jangan lagi mahukan layanan istemewa.  Naik motor kapcai dan round kampung.  Itu akan membuatkan hati orang akan lebih tersentuh.  MB Perak sudah pun berbuat begitu.  Itu tidak mencukupi.  Kita mahu semua PEMIMPIN UMNO DAN BN buat perkara yang sama.
 

MB Terengganu panjat atap.  Kami nak juga tengok pemimpin lain buat benda yang sama.  Bukan sahaja MB, PM, TPM, Menteri-menteri, Timbalan Menteri, sampailah kepemimpin cawangan.

Ayuh.. inilah kempen UMNO JUARA RAKYAT... Dekat lah dihati rakyat, sayanglah dihati rakyat...

No comments:

Post a Comment