ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

MALAYSIA MASIH AMAN

Saturday, January 23, 2010

PERGINYA TAK KEMBALI

Difahamkan Jenazah Almarhum Sultan Johor, Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail yang akan disemayam di Dewan Besar, Istana Besar, di sini boleh diziarahi segenap lapisan rakyat Johor mulai pagi ini.


Menteri Besar Johor, yang mengumumkan kemangkatan Almarhum baginda Sultan Johor, malam tadi, berkata, waktu yang dibenarkan kepada orang awam untuk memberikan penghormatan terakhir kepada Almarhum adalah dari pukul 9 pagi hingga 10.30 pagi.

"Penghormatan terakhir oleh orang kenamaan pula adalah bermula dari pukul 11 pagi sehingga pukul 12.30 tengah hari,” katanya di Bangunan Sultan Ibrahim, Bukit Timbalan.

Abdul Ghani berkata, jenazah Almarhum Sultan akan dibawa dari Istana Besar pada pukul 1.30 tengah hari untuk upacara pemakaman di Makam Diraja Bukit Mahmoodiah, di sini, pada pukul 2 petang.

Semoga Roh Almarhum Sultan mendapat kerahmatan dari ALLAH.  Marilah bersama-sama kita membacakan surah AL-FATIHAH untuk almarhum serta semua muslimin dan muslimat yang telah pergi dahulu menemui penciptanya.

No comments:

Post a Comment