ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

ISLAM DI TATANG, MELAYU DIJULANG. ALLAHHUAKBAR!!!!!

MALAYSIA MASIH AMAN

Tuesday, February 23, 2010

ALLAH KATA JADI, MAKA JADILAH IA

Masih ingat tak lagi isu Perarakan Maulidur Rasul dibatalkan di Pulau Pinang.  Kali ini macam nak jadi nie tetapi LGE beri lepas ker?  Boleh dapat permit ker? Boleh itu ker? Boleh ini ker?  Macam-macam persoalan yang timbul.  Tetapi serahkan kepada ALLAH.  ALLAH sudah tetapkan ketentuannya.

Berbalik kepada persoalan tadi, rasanya macam biasa lah, Kerajaan Negeri akan merestuinya selepas desakan demi desakan yang dibuat dari penduduk Pulau Pinang (agaknya la) .  Adalah satu kerugian baginya kalau terus-terusan mendapat bantahan dari orang melayu Pulau Pinang.  Silap-silap kerajaan negeri akan sponsor majlis ini... faham-faham aja lahhh.....

Apa pun tahniah Pertubuhan Liga Muslim Pulau Pinang kerana menggerakkan Majlis ini.  Tak payahlah nak harap Kerajaan Negeri lagi.  Saya hanya mampu berdoa majlis ini berjalan dengan baiknya seperti yang dirancangkan.

Fikir-fikirkan lahhh...   

Liga Muslim PP anjur perarakan maulidur

GEORGETOWN: Orang ramai daripada pelbagai persatuan, syarikat swasta dan agensi kerajaan hari ini dipelawa mengambil bahagian dalam Perarakan Maulidur Rasul anjuran Pertubuhan Liga Muslim Pulau Pinang pada Jumaat ini.

Setiausaha Jawatankuasa Pengelola Perarakan Maulidur Rasul, Abdul Kader Haja Mydin, berkata perarakan itu akan bermula pada jam 5 petang dari Masjid Kapitan Keling melalui Lebuh Chulia, Jalan Penang, Komtar, Lebuh Campbell dan kembali ke Masjid Kapitan Keling.

"Setelah selesai perarakan itu, peserta dijemput menunaikan solat Maghrib di Masjid Kapitan Keling," katanya dalam satu kenyataan akhbar di sini.

Beliau berkata, setiap kontijen perlu disertai sekurang-kurangnya 30 orang dan mereka dibenarkan membawa pembesar suara untuk berselawat manakala sepanduk pula akan disediakan oleh penganjur.

Abdul Kader berkata, mereka yang berminat mengambil bahagian boleh menghubungi urusetia di alamat nombor 15, Lebuh Bishop, 10200 Pulau Pinang sebelum pukul 12 tengah hari esok. - Bernama

No comments:

Post a Comment